Використання методу проєктів на уроках англійської мови


Метод проєктів у вивченні іноземної мови та його особливості

На сьогоднішній день не можливо уявити повсякденне життя без вивчення іноземних мов. Сьогоднішні реалії кидають виклик ефективному вивченню іноземних мов. Наразі існує величезна кількість різноманітних методів та методик з вивчення іноземних мов, зокрема англійської мови, кожен з яких має як свої переваги, так і недоліки. До таких методів належить метод проєктів, який вартий уваги.
Застосування даного методу підвищує інтерес учнів до вивчення англійської мови та урізноманітнює процес навчання. Це досягається через розвиток внутрішньої мотивації учня за допомогою перенесення центру процесу навчання з учителя на учня.
Проєкт — це творче відтворення учнями вивченого матеріалу; це можливість учням розкрити та висловити свої власні ідеї в зручній творчо продуманій формі. Проєкт може бути у вигляді оголошень, проведення інтерв’ю та досліджень, виготовленні колажів, пошукова робота, виготовлення стендів чи листівок тощо.
На початку організації проєктної роботи учні поділяються на проєктні групи, кожен член якої вносить свій особистий вклад у підготуванні проєкту. В процесі проєктної роботи відповідальність за навчання та його результативність покладається на самого учня як індивіда, так і як члена проєктної групи, оскільки в підготуванні проєкту важлива робота кожного окремо, так і проєктної групи в цілому. Це дає змогу розвивати в учнів навички міжособистісних зв’язків та вміння спілкуватися, застосовуючи безпосередньо на практиці знання англійської мови в процесі підготовки проєкту та під час його презентації.
Одним із найважливіших факторів в проєктному методі є той, що дитина сама, а не вчитель, визначає, що саме буде містити її проєкт і саме в якій формі, і як буде проходити його презентація.
Для досягнення мети проєкту є підпорядкованими всі дії, вироблені і учнями, і викладачем.
Для цього необхідно зробити наступне:
1. визначити тему та мету проєкт,
2. підібрати та вивчити необхідні лексичні та граматичні одиниці,
3. пошук джерел інформації,
4. відбір потрібних відомостей,
5. оформлення,
6. представлення результатів.
До недоліків цього методу можна віднести лише той, що даний метод не слід застосовувати дуже часто аби не втратити інтерес учнів до нього.
Під час навчання англійській мові метод проєктів надає можливість учням використовувати мову в ситуаціях реального повсякденного життя, застосовувати їхні знання на практиці, що сприяє кращому засвоєнню та закріпленню знань з іноземної мови.
Застосування метод проєктів під час навчання англійській мові показало, що учні досягають гарних результатів у вивченні даної мови. Метод проєктів у вивченні англійської мови має ряд переваг, серед яких можна виокремити наступні.
Основні переваги методу проєктів:
1. Підвищення мотивації та зацікавлення учнів до вивчення англійської мови;
2. практичне застосування раніше вивченого матеріалу;
3. покращення результатів у вивченні мови;
4. оптимізація навчального процесу;
5. творчий підхід у вивченні та практичному застосуванні англійської мови;
6. урізноманітнення процесу навчання англійській мові;
7. можливість творчо проявити себе учнями під час вивчення англійської мови.
Отже, метод проєктів є дуже корисним для тих викладачів, які хочуть зробити процес вивчення англійської мови для своїх учнів цікавим, корисним та незабутнім. Для учнів цей метод дає можливість творчо підійти до вивчення мови та застосувати свої знання з англійської мови безпосередньо на практиці, залучивши при цьому свою творчу уяву та натхнення. Він розкриває творчий потенціал учнів і, тим самим, підвищує інтерес та мотивацію до вивчення англійської мови.

Варіант проведення проєкту та покрокова інструкція

Тема проєкту: Halloween

Клас: 6 клас

Мета проєкту:

- Ознайомити учнів з традиціями і обрядами святкування Хелловіну (Halloween).

- Розвивати навички усного та писемного мовлення.

- Практикувати утворення нових лексичних одиниць і граматичних структур по темі.

- Сприяти культурному розширенню учнів.

- Виховувати повагу до традицій святкування англомовних країн.

Тривалість: 45 хвилин

Результат проєкту: створення відео з костюмами на свято Halloween та опис їх.

Індивідуальний творчий проєкт.

План реалізації проєкту:

1. Початок уроку (5 хв)

Вчитель привітає учнів і розпочне урок епіграфом: "Double, double toil and trouble; Fire burn and cauldron bubble" (Вільям Шекспір). Вчитель демонструє це речення на слайді і запитає учнів, що вони розуміють під ним (можливі відповіді: це фраза з відомої п'єси, про яку минулий раз говорили в класі; це референція до відомого образу чаклунки в казках і т.д.).

2. Лексична розминка (10 хв)

Вчитель запропонує учням провести асоціативний експрес-тест за допомогою поняття "Halloween". Учні по черзі називають слова, які їм спадають на думку при згадці про це свято(наприклад: pumpkin, costume, trick-or-treat, ghost, witch, haunted house, candy, etc.).

3. Онлайн гра "The History of Halloween" (15 хв)

https://genial.ly/template/halloween-escape/

Учитель демонструє на екрані учням завдання про історію Хелловіна. Учні читають їх та відгадують відповіді, за кожну правильну відповідь отримують солодощі. Вчитель коротко узагальнює історію Хелловіна, висвітлює основні події і традиції святкування.

4. Гра "Guess the costume" (15 хв)

Учитель показує учням картки із зображеннями різних костюмів на слайдах, які можна побачити на Хелловін. Учні повинні описати, що на картинці, а решта групи має вгадати, який костюм описується.

ІІ. Ідеї для проекту:

1.  Запропонуйте учням визначити, що саме вони могли б зробити в своєму проекті, про що розповісти. Записати всі пропозиції.

2.  Важливо залучити учнів до обговорення і прийняття рішення щодо того, яким буде кінцевий результат. Учитель обговорює з класом, як можна написати і оформити, яким чином презентувати проект.

3.  Продемонструвати приклад проекту.

ІІІ. Планування проекту.

1. Визначте остаточно, яким буде кінцевий результат, з яких частин буде складатися проект. Це може бути індивідуальне фото або, де учень демонструє свій костюм та розповідає про нього.

2. Визначте час, необхідний для здійснення.

5. Визначте, як провести презентацію проекту: створити онлайн дошку з фотографіями учнів чи відеопрезентацію з елементами розповідей та історією свята.

ІV. Основна робота за проектом.

V. Консультація вчителя. Вчитель відповідає на запитання учнів, допомагає виправити помилки в роботах, координує їх діяльність.

VІ. Виконання остаточного варіанту та оформлення.

VII. Заключний етап (5 хв)

1.  Обговорити, що саме сподобалось дітям в цьому проєкті, що вийшло найкраще, які труднощі виникали, як діти їх долали.

2.  Оцінити кожне завдання (дуже цікаве, цікаве, звичайне, не цікаве)

3.  Оцінювання вчителем.

Варіанти проєктів онлайн

My favourite monster/robot

All about me












Метод проєктів є дуже корисним для вивчення англійської мови з дітьми будь-якого віку. Для учнів цей метод дає можливість творчо підійти до вивчення мови та застосувати свої знання з англійської мови безпосередньо на практиці, залучивши при цьому свою творчу уяву та натхнення.
Так, учні 2-х класів вивчили тему "My food", прртягом якої розповідали про їжу, яку їдять на сніданок, обід, ланч або вечерю; складали загадки про їжу та познайомились із традиційною їжею України та світу. Кожен учень намалював свою улюблену страву та з яких інгредієнтів вона готується. Дякую учням та батькам за активну участь) переглянути





Школа - наш другий дім! Кожен учень уявляє школу майбутнього по своєму! А учні 5-А класу уявляють її світлою, космічною та іншопланетною! Майбутнє - поряд, віримо в краще та в нашу Україну! Миру всім нам!

















Happy Valentine's Day

Сьогодні на уроці англійської мови учні перших класів разом із учителем Зубенко І.В. згадали історію святкування Дня Святого Валентина та привітали один одного зі святом! Діти 1-х класів описували свої виготовлені валентинки, називаючи кольори та розмір. Переглянули відео про валентинки
Дякую дітям та батькам за підготовку!!

 




Ukraine is our Motherland. 

Україна - наша Батьківщина!! На якій мові не говори, а вона залишається нашою Батьківщиною! Учні 5-А класу на уроці англійської мови презентували свої розповіді про національні символи України, культуру та традиції нашого народу! Порівняли символи України та Великобританії, зробили висновки!! Дякую за активну участь дітям та батькам класу!







Проєктна робота - одна з найбільш цікавих методик, які може використовувати вчитель на уроці! Тому під час дистанційного навчання учні 5-А класу презентували свої проєкти онлайн на тему "My favourite season". Дякую дітям та батькам за підготовку❤